Ana içeriğe atla

Salçalı Makarna

Selam Arkadaşlar
Bugün basit bir tarif paylaşıyorum. Ben makarna hastasıyım. Hergün menüde makarna olsa yerim. Hatta abim hep "Sen evlenince yemeğe sadece makarna yaparsın" derdi. Insan mecburen her çeşit yemek yapmasını öğreniyor. Ama hergün makarna olsa bıkmadan yiyecek insanlardan biriyim :)

Bugünde salçalı makarna tarifimi paylaşmak istedim.

Malzemeler:
Makarna
sıvıyağ
2 yemek kaşığı Domates Salçası
1 yemek kaşığı Biber Salçası (bende eksik olmaması lazım. Siz dilerseniz koymayın)
Kekik/ Nane

Makarnaları tuzlu suda haşlayıp süzüyoruz. Ayrı bir tencerede salçaları yağda kavuruyoruz. Bol kekik, nane, karabiber ve tuz koyup, su ilave ederek sos kıvamına getiriyoruz. Ben baharat delisi olduğum için 7 türlü baharat ilave ettim. Herkesin kendi damak zevkine göre tabi.
Cok azda şeker eklerseniz domatesin eksşi tadını alır. Buda bir aşcıdan ipucu.
Daha sonra makarnaları güzelce sosla karıştırdıkmı bitti.

Sevenlere yapanlara yiyenlere afiyet olsun.



Yorumlar

Cagla Yavuz dedi ki…
Bende sizin gibiyim biraz öğrencilikten kalma bi alışkanlık ama her türlüsü kabulümdür:) elinize sağlık
Feyza Yüksel dedi ki…
Sağolasın :))

Bu blogdaki popüler yayınlar

Solero Pastası

Keki hafif üzeri serinletici yaz günlerinde favori pastam.
Keki için:
4 yumurta 1 (kahve) fincan şeker 1 fincan sıvıyağ 2 paket vanilya puding tozu 1su bardağı un 1 paket kabartma tozu
Kreması için:
4 paket (yani 800g) sıvı krema 4 paket krema sertleştirici (Sahnesteif)
Üzeri için:

Vişneli Etimek Tatlısı

Etimek tatlısını bu sefer biraz daha renkli denedim. Hafif ve lezzetli oldu. Bizim evdekiler artık sadesini istemiyor, bir daha hep vişneli olsun dediler. Çok pratik bir tarif, malzemeler mevcud ise, çabucak yapabileceğiniz bir tatlı.
Altı için malzemeler: Etimek
Şerbeti için: 2 bardak su 1 buçuk bardak şeker
Muhallebisi için: 1 litre süt 500 ml krema (Schlagsahne) Yarım paket vanilya puding tozu 8 kaşık nişasta 2 kaşık şeker 2 paket vanilya
Üzerine: Vişne (çekirdeksiz) 500ml vişne suyu  2 kaşık Nişasta (ben 2 paket sade Tortenguss kullandım)

Çilek ve muzlu pudingli pasta

Hamurunda muz ve fındık, üzerinde vanilya pudingiyle ve en üstündede muz ve çilekle oldukca zengin ve lezzetli bir pasta tarifim var bugün sizlere.
Misafirlerimden tam not aldığından gönül rahatlığıyla tarifini paylaşıyorum.

Evvela malzemeleri sıralamadan başta söylemek istediğim birşey var..
Tarifte hem pudinge karıştırmak için, hemde hamuruna lezzet katmak için, Creme fraiche kullandım. Almanyada hr süpermarkette satılıyor, ama Türkiyemizde ne kadar kullanılıyor kesin bilmediğim için biraz nette araştırdım, taze krema diye geçiyor.
Creme fraiche bol yağlı pastorize edilmemiş krema. Nelere kullanıldığını ve nasıl evde yapıldığını burdan okuyabilirsiniz.

Artık malzemelere geçebiliriz.

Hamuru için :

* 200 gr un
* 200 gr tereyağı
* 200 gr şeker
* 4 adet yumurta
* yarım paket kabartma tozu
* 100 gr öğütülmüş fındık ( ben biraz ağıza gelsin diye hafif taneli bıraktım)
* 1 adet olgunlaşmış muz
* yarım limonun kabuğu
* 100 gr creme fraiche